Yükleniyor

Nail ÇELİK
490 Görüntülenme

Acve Turizm Hac ve Ümre Seyahati

İlgi: ACVE Turizm Seyahat, SEVİMLİ Turizm A.Ş ve BİRLİKTEYİZ Turizm Havacılık A.Ş Hk.
Biz 41 arkadaş özel hacca gitmek için, Efeler ilçesinden ACVE Turz.Seyahat firmasının sahibi Muşide OKUYUCU BAŞ'la görüştük. Sizleri davetiye usulü ile götürürüm, İş ortağım SEVİMLİ Turizm A.Ş ve BİRLİKTEYİZ Turizm Havacılık A.Ş dir dedi.
Firmanın Suudi ortağı var, Arabistan’da hiç bir sorun yaşatmayız, Diyanet hacılarının yaptığı gibi hac yaptıracağız, onların faydalandığı tüm haklardan Diyanet doktorlarından faydalanacaksınız, 35-40 gün kalacaksınız diye beyan etti, bizler inandık, Tüm adaylardan vizeler ve uçak biletleri alacağız diye herkesle ayrı ayrı anlaştıkları 5100 ila 8000 dolar arası paraları peşin aldılar.
İstanbul havaalanından Suudi Arabistan’ın Dammah havaalanına uçuş yapıldı. Dammah’dan Mekke’ye doğru 1300km lik otobüs ücretini biz aramızda topladık ve yolculuk başladı. Otele vardık pasaportlarınızı otele teslim etmeden anahtarları vermediler. Otel bakımsız ve hiç hijyenik değildi. Bizlerde yaban ellerde kararlarına uymak zorunda kaldık.
Bir hafta sonra şirket otele olan taksitlerini ödemediğinden bizlerden dışarı atarız deyip, depozito amaçlı dolar topladılar, iki gün sonrada yemek paranız yatmadı diye otel yemek vermedi. Ayrıca zaman zaman sadece biz Aydınlıların odalarının elektrikleri özel olarak kestiler. Şirket yetkilisi olan Çetin BAŞ kafileyi terk etti. Meğerse kayınbiraderlerinin Umre Tur şirketlerine gizlenmiş son 15 gün ulaşamadık.
İhata firmaları sahibi Orhan KAYA’yı bayramdan sonra bir defa yarım saat gördük ve dahi bir daha hiç karşılaşmadık. Medine’ye gittik hiç kimsenin dönüş bileti olmadığını anladık ve o andan itibaren gurubun yarısı ağlamaya başladı paramız yok nasıl bilet alacağız diye, kişi başı 12500.-TL ila 22000.-TL arasında bulabilen bilet aldırdı. Bazıları da uçuş bileti bulamadı hava alanında bir iki gün beklediler.
Türkiye’ye geldikten sonra ACVE firma yetkilileri Mürşide BAŞ ve Eşi Çetin BAŞ’a ne telefonla ulaşılıyor, nede ofislerini açıyorlar, bizlerle temas kurmaktan kaçınıyorlar.
Sonuç; biz hacılar gurup olarak, Yalan, Nitelikli aldatma, Ödemelerin karşılığında fatura kesmemekten Devlete zarara uğratmak ve Kişilerin dini duygularını istismar eden bu firmaların ve yetkililerinin ve dahi yakınlarının resmi veya gayri resmi olarak kutsal hizmetlerde bir başka vatandaşımıza da bu tür acıları yaşatmaması için; Gelir idaresi başkanlığınca, Diyanet İşleri Başkanlığınca, Kültür ve Turizm Bakanlığınca ve Adalet bakanlığınca incelenip teftiş edilerek bu şirketin veya Şirketlerin ömür boyu bu tür faaliyetlerinin durdurulmasına ve yakınlarına dahi Hac Umre işleri için izin verilmemesine arzuluyor ve saygılar sunuyoruz.
Not: a-) Tüm arkadaşların bilgisi ve talepleriyle şikayet oluşmuştur.
b-) GİB Güzelhisar V.D.ne ve DİYANET’e dilekçelerle ve ekleriyle müracaat edilmiştir.
c-) Adli davaların açılması ve takibi için avukatlarımıza vekalet verilmiştir.
ÖNEMLİ: Seyahat yapacağınız firmaları iyi araştırmak gerektiğini olayları ve sıkıntıları yaşayarak elde ettik.